office@green-amber.hu
  Tel : +36-19996729

GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK
    A földalatti építményeknél, mint mélygarázsok, aluljárók, stb, nem hagyhatjuk figyelmen kívül ezek tetőinek a kiépítését. Hogy ezen területek úgy esztétikailag mint funkcionálisan érvényesüljenek, a szerkezet teherbírásától függően, számos formában kialakíthatóak. Lehetnek csak gyalogos forgalmúak, park, játszótér, sportpálya, vagy a nehezebb teherbírású struktúrákon egy további parkoló növényes területekkel, kiállítótér, stb..
   Ebben az esetben is, a tájépítési terv kidolgozása elött, az általános és helyi városrendezési terv előírásai mellett, a meglévő épületek esetében egy tanulmányt készítenek a teherbíró struktúráról és a tető elemeinek tartó képességéről, technikai vizsgálattal, hogy felmérjék a függőlegesen terhelhető és szeizmikus biztonsági szintet az adott esetben és a zöldtető kialakítása után.
    Az új szerkezeteknél, az építészeti tervezés során figyelembe veszik a föld feletti részek nagyobb terheléseit, és a hatályban levő előírásoknak megfelelően végzik minden építménynek az adott fontossági osztályai szerint.
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

    Egy gyalogos forgalmú vagy autó útburkolat kiépítésénél, ugyancsak figyelembe veszik a lejtését, amely 2 (gyalogforgalom esetében) és 2,5% (autós forgalomnál) közötti kell legyen. Nem megengedett a 0%-s dőlésszög, mivel ebben az esteben a víz felgyülemlése elkerülhetetlen. Ezenkívül, a kulcstényező a vízelvezető réteg lesz, amely nagy nyomásálló, ugyanakkor biztosítja a víz hatékony elvezetését más vízelvezető szerkezetek nélkül.

    A lehetséges felhasználási módjuk szerint, szemelött tarva a haszonélvezők ígényeit, a föld alatti szerkezetek teherbíró képességét, az útburkolatos zöldtetők alapvetően négy változatban építhetők. Ezek a technológiák nem mereven meghatározottak, alkalmazkodnak minden építmény sajátos jellemzőihez:
  1. Gyalogos
  2. Autó
  3. Nehéz járművek (tűzoltók, mentő stb.)
  4. ”Zöld”
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

    1. változat: Gyalogos 
    Ez a zöldtető típus különösen a gyalogos közlekedésnek készül, kisebb teherbírású felületekre. Ezekre kiépíthetők sétautak, sétáló területek amelyek között növényekkel teli zöldövezet terül el. 
Műszaki adatok: ­
  • Súly: 250­-700 kg/m² ­
  • Vastagság: 120­-400 mm ­
  • Dőlésszög: 1­-5° (2­-9%) ­
  • Terhelés: max. 400 KN/m²
Tájékoztató konstruktív szerkezet:
  • Az útburkolat alapjára, csúszás és tehereloszlás céljából kiterítenek egy több rétegből álló anyagot, amely egy elválasztórétegből, nagy sűrűségű 0,2 mm-es polietilén fóliából (HDPE), és egy 3­-6 mm-es Geotextil védőrétegből áll.
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

  • Drénlemezek 10 mm vastagsággal, egymással összekapcsoltan, hogy egy egységes drénréteget alkosson, kevés súllyal, 400 KN/m²-es maximális teherbírással.
  • Szűrőfólia, 3 mm-es, polipropilén rostokból áll, amely megelőzi a drénréteg részecskékkel való eltömődését.
  • Alapréteg kavicsból (0­-22 mm-esek), 70 – 100 mm-es vastagságban, a terhelések kiegyenlítésére vagy dőlésszög kialakítására (opcionális). Ha a zöldtető dőlésszöge megegyezik az épület felületének a dőlésszögével, erre a rétegre nincs szükség. Ebben az esetben a szerkezet súlya 250 kg/m² lesz.
  • Ásványi szubsztrátum, 30-­50 mm-es újrahasznosított anyagokból, ez alaprétege a felszíni rétegnek, és amelynek ugyancsak terhelés kiegyenlítő szerepe is van. Egy keverék amely különböző arányokban tartalmazhat cserép tégla törmeléket, perlitet, habkőt, vulkáni kőzetet, tőzeg rostot, 1-40 mm-esre őrölt biológiailag lebomló növényeket. A legfontosabb szempont a szubsztrátum típusának kiválasztásánál, a vízmegtartó képesség, amely változhat a térfogat 25-40 %-a között, ezenkívül az áteresztőképesség és a szerkezeti stabilitás.
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

  • Felszíni réteg, ígény szerint: gyephézagos térkő különböző formákban, fűvel bevetett, járda, pázsit, beton stb.. Természetesen ez meg lesz határozva a tereprendezési tervben. 

    2. változat: Autó forgalmú 
    Ha megállapítást nyert, hogy egy földalatti építmény teherbíró szerkezete megbír nagyobb terhelésű súlyokat, mint fokozott gyalog forgalmat, vagy autókat, akkor ezen utak közötti területeken kialakíthatóak zöldövezetek, pázsittal, növényekkel, cserjékkel. Szemelött tartva, hogy a zöldtető kis súlyú legyen, egy berendezési módszer a következő lehet:

    Műszaki adatok: ­
  • Súly: 250­-700 kg/m² ­
  • Vastagság: 180 mm-től ­
  • Dőlésszög: 1-­5° (2-­9%) ­
  • Terhelés: max. 25 KN/m² és 2,5 t-s járművek
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK
    A zöldtető szerkezete:
  • Az útburkolat alapjára, csúszás és tehereloszlás céljából kiterítenek egy több rétegből álló anyagot, amely egy elválasztórétegből, nagy sűrűségű 0,2 mm-es polietilén fóliából (HDPE), és egy 3­-6 mm-es Geotextil védőrétegből áll.
  • Drénlemezek 60 mm vastagsággal, 3,5 kg/m² -es súllyal, 695 KN/m² -es maximális terhelhetőséggel. A drénlemezeket egymással összekapcsolják, hogy egy egységes drénréteget alkosson, amelynél nincs szükség más vízelvezető megoldásra az útburkolat alatt. A drénelemek megtölthetők porózus vulkáni kőzettel, amely növeli a nyomószilárdságát, viszont nem akadályozza a vízelvezetést.
  • Szűrőfólia, 3 mm-es, polipropilén rostokból áll, amely megelőzi a drénréteg apró részecskékkel való eltömődését.
  • Alapréteg kavicsból (0­-32 mm vagy 0 – 45 mm-esek), minimum 150 mm-es vastagságban, a terhelések kiegyenlítésére, biztosítva a felszíni réteg megtartását.
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

  • Ásványi szubsztrátum, 30-­50 mm-es újrahasznosított anyagokból, ez alaprétege a felszíni rétegnek, és ugyancsak terhelés kiegyenlítő szerepe is van. Egy keverék amely különböző arányokban tartalmazhat cserép tégla törmeléket, perlitet, habkőt, vulkáni kőzetet, tőzeg rostot, 1-40 mm-esre őrölt biológiailag lebomló növényeket. A legfontosabb szempont a szubsztrátum típusának kiválasztásánál, a vízmegtartó képesség, amely változhat a térfogat 25-40 %-a között, ezenkívül az áteresztőképesség és a szerkezeti stabilitás.
  • Felszíni réteg, 100 – 120 mm, ígény szerint: gyephézagos térkő, kőlap burkolat, beton stb.. Ez a réteg a végső kívánt kinézet szerint épül, amelybe lehet ültetni lágyszárú növényeket, évelőket, virágokat, cserjéket, egy jó vizuális hatásért vagy a kellő működés érdekében. 
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

    3. változat: Nehéz járművek
    Vannak olyan helyzetek amelyek megkövetelik, hogy egy mélygarázs, parkoló, vagy bármely más föld alatti építmény tetőszerkezete használható legyen mint bejárati út nehéz járművek számára, mint például a vészhelyzet esetén beavatkozó csapatok által használt speciális járművek. Egy ilyen típusú zöldtető építésének megvannak a sajátosságai, az általános szemelött tartandó feltételeken kívül. Ebben az esetben is kialakíthatóak zöldövezetek, pázsittal, növényekkel, cserjékkel, azzal a céllal, hogy a teljes szerkezet súlya minél kisebb legyen.
    Műszaki adatok: ­
  • Súly: 1000 kg/m² ­
  • Vastagság: 550 mm-től ­
  • Dőlésszög: 1­-5° (2-­9%) ­
  • Terhelés: max. 160KN/m² és 16 t-s járművek
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

A zöldtető szerkezete:
  • Az útburkolat alapjára, csúszás és tehereloszlás céljából kiterítenek egy több rétegből álló anyagot, amely egy elválasztórétegből, nagy sűrűségű 0,2 mm-es polietilén fóliából (HDPE), és egy 3­-6 mm-es Geotextil védőrétegből áll.
  • Drénlemezek 60 mm vastagsággal, 3,5 kg/m² súllyal, 695 KN/m²-es maximális teherbírással. A drénlemezeket egymással összekapcsolják, hogy egy egységes drénréteget alkosson, megszakítás nélküli drénezéshez, amelynél nincs szükség más az útburkolat alatti vízelvezető megoldásokra. 
  • A drénelemeket megtöltik 8-16 mm-es porózus vulkáni kőzettel, amely növeli a drénréteg nyomószilárdságát. 
  • Kiterítenek egy szűrőfóliát, amely 3 mm-es, polipropilén rostokból áll, ez megelőzi a drénréteg apró részecskékkel való eltömődését.
  • Alapréteg kavicsból (0­-32 mm vagy 0 – 45 mm-esek), minimum 150 mm-es vastagságban, a terhelések kiegyenlítésére, biztosítva a felszíni réteg megtartását.
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

  • Ásványi szubsztrátum, 30-­50 mm-es újrahasznosított anyagokból, ez alaprétege a felszíni rétegnek, és ugyancsak terhelés kiegyenlítő szerepe is van. Egy keverék amely különböző arányokban tartalmazhat cserép tégla törmeléket, perlitet, habkőt, vulkáni kőzetet, tőzeg rostot, 1-40 mm-esre őrölt biológiailag lebomló növényeket. A legfontosabb szempont a szubsztrátum típusának kiválasztásánál, a vízmegtartó képesség, amely változhat a térfogat 25-40 %-a között, ezenkívül az áteresztőképesség és a szerkezeti stabilitás.
  • Felszíni réteg, 100 – 140 mm, ígény szerint: gyephézagos térkő különböző formákban, kőlap burkolat, beton stb.. Ezt a réteget különböző vastagságban terítik ki, a pázsit vagy a gyephézagos térkő alkalmazásától függően.
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

    4. változat ”Zöld” 
    Ezt a fajta zöldtetőt több változatban is ki lehet építeni, a rendeletetési helytől függően, ahol a közös elem a pázsit, mint felszíni réteg. Ez lehet egy sportpálya, kisebb teherbírással, alkalmi kiállítási központok, vagy bejáratok nehéz járművek számára, alkalmilag vagy folyamatosan. Így a használati mód tervének függvényében, változhatnak a zöldtető különböző összetevő rétegeinek alkotóelemei, ami a teljes súly, vastagság, stb. különbségekben is megnyilvánul.
    Műszaki adatok: ­
  • Súly: 380-600 kg/m² ­
  • Vastagság: 240­-350 mm ­
  • Dőlésszög: 1-­5° (2-­9%) ­
  • Terhelés: max. 40 – 220 KN/m² ­
  • Vízvisszatartás: 50% ­
  • Átfolyási tényező: 0,5
  • Víz felhalmozódás: 20 – 35 l/m²  
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK
A zöldtető szerkezet összetevő elemei:
  • Az útburkolat alapjára, csúszás és tehereloszlás céljából kiterítenek egy több rétegből álló anyagot, amely egy elválasztórétegből, nagy sűrűségű 0,2 mm-es polietilén fóliából (HDPE), és egy 3­-6 mm-es Geotextil védőrétegből áll.
  • Drénréteg amely 60 mm vastagságú lemezekből áll, 3,5 kg/m² súllyal, 695 KN/m²-es maximális teherbírással. A drénlemezeket egymással összekapcsolják, a megszakítás nélküli drénezéshez, amelynél nincs szükség más az útburkolat alatti vízelvezető megoldásokra.
  • A drénelemeket megtöltik 8-16 mm-es porózus vulkáni kőzettel, amely növeli a drénréteg nyomószilárdságát.
  • Kiterítenek egy szűrőfóliát, amely 3 mm-es, polipropilén rostokból áll, ez megelőzi a drénréteg iszap részecskékkel való eltömődését.
  • Alapréteg kavicsból (0­-32 mm vagy 0-45 mm-esek), minimum 150 mm-es vastagságban, a terhelések kiegyenlítésére, biztosítva a felszíni réteg megtartását.
GYALOGOS/AUTÓ ÚTBURKOLATOK

  • Ásványi szubsztrátum, vagy 200 mm-es újrahasznosított anyagokból, ez alaprétege a felszíni rétegnek, és ugyancsak terhelés kiegyenlítő szerepe is van. Egy keverék amely különböző arányokban tartalmazhat cserép tégla törmeléket, perlitet, habkőt, vulkáni kőzetet, tőzeg rostot, 1-40 mm-esre őrölt biológiailag lebomló növényeket. A legfontosabb szempont a szubsztrátum típusának kiválasztásánál, a vízmegtartó képesség, amely változhat a térfogat 25-40 %-a között, ezenkívül az áteresztőképesség és a szerkezeti stabilitás.
  • Felszíni réteg, pázsit, fűvel bevetett, vagy célszerűbben vegetációs szőnyeggel, forgalmas helyekre szánt fűfélékkel, dísznövényekkel, stb.. Minden itt említett maximális terhelés a súly vízzel való 100%-os telítettségét jelenti. Száraz állapotban, a terhelés lecsökken a nominális érték 60–70%-ára.
AJÁNLAT KÉRÉS
Cod de validare
ELKÜLD
    Szaktanácsadást biztosítunk zöldtetők, zöld teraszok kivitelezésében, gyalogos/autó burkolatokkal, amelyek föld alatti építmények tetőszerkezetére épülnek, mint mélygarázs, aluljáró, amelyek lehetnek gyalogforgalmúak, parkok, játszóterek, sportpályák, vagy a nehezebb teherbírású struktúrákon egy további parkoló növényes területekkel, kiállítótérrel.
Rendelkezésre állunk akár a tervezési szakasztól, hogy Ön optimális megoldásban részesüljön bármilyen zöldtető projekthez. Kulcsrakész projekteket valósítunk meg, teraszok, extenzív és intenzív zöldtetők hosszú távú karbantartását végezzük korszerű, tartós, ökológiai anyagokkal, vegetációs szőnyeg felhasználásával, amelyek összetétele speciálisan zöldtetőre szabott, legyen az extenzív, intenzív vagy táj típusú. A cégünk által kivitelezett zöldtetős projektek a legjobb költség / hatékonyság / biztonság aránnyal készülnek, emellett, segítünk rendszermegoldásokkal, teraszokhoz, zöldtetőkhöz, olyan módon, hogy konstruktívan és rugalmasan illeszkedjenaz Ön projektjének sajátos jellemzőihez.
Ez lehet akár egy extenzív zöldtetősre tervezett ipari csarnok, vagy egy reprezentatív irodai épület intenzív zöld teraszokkal, vagy egy futurisztikus bevásárlóközpont, emeleti parkolókkal és táj típusú zöld teraszokkal.
Akár egy intenzív akár egy extenzív zöldtetőt szeretne, vagy táj-, esetleg kert típusút, vagy ha az épület teherbíró képessége olyan feltételeket követel, hogy ultrakönnyű, vagy könnyű zöldtető épüljön, ha a zöldtető ökológiai hatását ki szeretné egészíteni napelemekkel, vagy ha szeretne egy mutatós kinézetű függőkertet az épület belső vagy külső falára, állunk rendelkezésére projektekkel, rendszermegoldásokkal, zöldtető költségelőirányzattal, szakvéleménnyel.